fredag 29 juni 2012

Vilken skitdag!

Jag har varit på dåligt humör, trött och orkeslös hela dan. Klart att allting ska krångla då! Jag har plastat balar i nästan 4 timmar nu, och än är bara hälften klar. Pappa ska iväg och bala det sista då han kommer ur fähuset, så far jag sen och plasta det då.

Nå, till det jag skulle skriva om.. Det började med att "armen" på balplastarn som man tar upp balarna med var för kort (fastän jag har haft den på exakt samma bredd hela sommarn), så jag fick köra fram & tillbaka hur många gånger som helst innan jag fick upp vissa balar. Nå, pappa kom och drog ut armen, och sen gick allting bra... 

...tills jag nästan var färdig och skulle hem och ta paus (jag hade bara tre balar kvar att plasta då), så körde jag fast. Traktorn grävde ner sig i den blöta åkern, och jag slapp varken framåt eller bakåt.
Jag ringde pappa, och med hjälp av hans instruktioner så kom jag till slut loss. Jag hade (trodde jag) lagt på framhjulsdriften, men tydligen så hade spaken hakat upp sig (vilket jag kom på sen) så därför kom jag inte upp.

Nå, slutet gott.. Jag är alltså hemma nu och pustar ut lite innan jag far ut på åkern igen. Det kommer att bli sent innan jag är klar!
Jag använder mina sämre Converse som jobb-skor. Jag betalade ju endast 4€ för dom, så det svider inte ens fastän dom blir förstörda ;) (Dock är dom mest bruna nu efter att jag trampat runt i lera då jag satt fast med traktorn.. Men det är ju bara att slänga dom i tvättmaskin sen!)
Så satt man mitt i skiten..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar