lördag 30 oktober 2010

FRESTELSER


Igår fick jag stå emot ännu en stor frestelse. Vi gick in till Hesburger för att R, J & C skulle äta. O där satt jag med ett vattenglas o fick sitta o se på då dom andra åt. Det är inte lätt ibland kan jag säga. Det finns frestelser överallt. Choklad, pizza, kex, hamburgare, godis, cola... Allt det som jag åt alltför ofta förut. O nu har jag inte ätit nåt socker på nästan 6 dagar, o jag lovar, min kropp säger ifrån! Den har fått en chock. Dom första tre dagarna var en plåga. Illamående, stegring och grym huvudvärk. Huvudvärken är kvar ännu, dock höll den sig borta igår. Så jag fattar inte varför den kommit tillbaka nu då?

Men jag vet, att ju längre jag orkar med detta, desto bättre kommer jag att må. O jag ser redan lite resultat. Det är det som får mig att orka stå emot sockret. Flera cm har försvunnit från min mage. Låren har jag inte mätt nu sen jag började, men jag känner mig snyggare, o det är väl huvudsaken!?
Dessutom är det inget som spänner på i magen, som det alltid gjorde förr då jag åt choklad nästan dagligen osv. Det är en stor lättnad att inte behöva gå runt med luft i magen!

Jag är verkligen stolt över mig själv, för jag trodde aldrig att jag skulle klara detta. Men bara jag klarar mig genom den här första perioden som består mestadels av huvudvärk, så kommer det nog att gå mycket lättare sen! Nästa helg far jag hem till Kovjoki, så då ska jag väga mig, så kanske ni får veta hur det ligger till. :)
 

4 kommentarer:

  1. Nåt av de bästa med LCHF är ju att en massa magproblem försvinner! :) Har för mig att du brukar ha ont. Så fortsätt med det, snart kommer du inte ens vara sugen på socker!

    SvaraRadera
  2. Nej det är inget kul att ha ont i magen, haha. Ja jag hoppas att sötsuget försvinner helt o hållet! :)

    SvaraRadera
  3. oj, u e så flitig :P såläng du mår bra jör ja de också :) å snygg ha du allti vari vennen :)<3

    SvaraRadera