lördag 8 december 2012

I'm an handyman

Hela min förmiddag gick åt till att baka & laga mat åt matgäster, som sen inte dök upp. "Vi åt i stan istället".. Who does that?!?
 
Lagom irriterad har jag varit idag med andra ord, jag fick lugna nerverna med lite choklad sen då bara.
 
Jag är i Kovjoki nu, ska snart fara till Sandsund där jag sover inatt igen. Nu börjar jag verkligen längta efter att flytta tillbaks till Vasa. Jag har ju mer eller mindre bott i Kovjoki nu dom senaste månaderna då jag renoverat åt föräldrarna. (Tänk, jag har nu renoverat ungefär halva huset helt själv! (Och det är inget litet hus)). Anyway, imorgon bär det av till Vasa, ska bli skönt med lite lugn & ro emellan också.
 
Dom kommande två veckorna ska jag bl.a. renovera klart våra köksmöbler som lämnat på hälft, och så ska jag slänga in en ny tapet i vårt sovrum eftersom vi har en skitful blå fondvägg där nu. Lite småsaker att fördriva tiden med fram till jul bara.
Sen så ska julklapparna inhandlas också (så fort jag får nå pengar), jag ska till frissan & försöka få lite ordning på mitt hår som är väldigt ojämnt och ostyrigt just nu, och så ska jag försöka orka storstäda lyan och dra fram det sista julpyntet.
 
Nu ska jag slita mig härifrån, sätta mig ner och prata med mamma en stund, och styra kosan mot Sandsund.
549716_298968316888882_1257428283_n_large
weheartit.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar