fredag 24 augusti 2012

På rymmen

Igår fick jag ordentlig motion igen. Gissa..? Jo - surprise surprise - biffarna hade rymt igen!! Jag sprang och var arg, hjärtat dunkade i trehundra och fötterna värkte. Och sen då man väl börjar ha ihopsamlat dom så är det lagom roligt då allihopa kommer springande rakt emot en, och man ska med ilskan försöka vända dom tillbaka utan att bli påsprungen och nertrampad.. Sen då jag väl slapp iväg till Roys så hann jag pusta ut en stund, innan mamma ringer och säger att alla skitungarna är på kornfältet igen. Så då är det bara att åka hem i ilfart och köra samma procedur igen...

Vi försökte också samtidigt få infångat två av tjurarna, men det lyckades ju inte

Lagom slut och bitter: 

Så ja, motion fick jag ju i alla fall! Inget gym behövs sålänge man bor på landet  

1 kommentar:

  1. Ajdå. Di verkar no hopplös demde. Annos igår tå ja var på en pw me mamm å jick na skogsvägar tiden nära så såg vi en massa massa spåre, så vi börja koll runt om vi sko hitt na kossona, men di sto no i haga tär tå :D

    SvaraRadera