onsdag 29 augusti 2012

Fitspo bilder & idiot-kor

Jag sitter som bäst och skriver ut fitspo-bilder som ska klistras upp på väggen bakom datorn i Vasa sen. Ni vet, peppande texter och bilder på vältränade brudar som ska inspirera mig att komma i form  Jag längtar faktiskt efter att få börja träna på gym igen. Änsålänge får jag nöja mig med träningen jag får då jag jagar kor i skogar och över stora åkrar - vilket händer varje dag.

På tal om det så har jag och pappa varit och fixat hagen åt biffkorna efter att dom sprungit genom stängslet på otaliga ställen. Och precis då vi var klara, trötta och bittra, så springer hela j*kla ko-flocken genom stängslet och drar iväg genom skogen och ut på en åker!! Gissa om vi var lagom arga då vi sprang efter dom och jagade hem dom igen?! 

Alltså ibland känns det som att man bara vill ge upp och låta dom dra iväg och fara precis hur långt som helst så att man slipper dom... Men det går ju inte heller. Så fort vi får fångat in nån av dom (vilket är nästan omöjligt) så ska dom till slakt!! Åtminstone hälften ska bort, helst nu i höst (dom är sammanlagt strax över 30 stycken) så vi har en del att fundera på....
Pappa kopplar elen som går till stängslet runt biffko-hagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar