söndag 29 juli 2012

Allt går så mycket lättare om man är lite positiv

Det har varit en hemsk natt, jag mår verkligen kasst.
Det faktum att det har varit värsta åskovädret har jag inte orkat bry mig desto mer om (förutom att jag låg och tyckte synd om Pricken eftersom han hatar åska)..

MEN då jag låg där inatt och mådde skit (och dessutom var irriterad på allt och alla) så började jag tänka på allting positivt som jag har i mitt liv, och de saker som jag spontant kom på var...

...tänk att jag har en fästman som valde att förlova sig med MIG och därmed faktiskt planerar att leva resten av sitt liv med mig,
...jag är ägare till dom bästa katterna i världen, och jag saknar dom så fort jag är borta från dom,
...om mina föräldrar lånar min bil så tankar dom alltid åtminstone halv tank åt mig, ibland är tanken överfull då jag hoppar i bilen nästa gång,
...och tänk att vi har hittat en lägenhet som vi båda längtar efter att få flytta in i, och inreda precis som vi själva vill ha den.

DET är några av de många saker som gör mig lite extra glad!

Så vad har vi lärt oss av detta? Jo, tänk på nånting som gör dig glad då du mår kasst, så mår du genast lite bättre! 
Tumblr_lo1rulox2d1qg7ojqo1_500_large
weheartit.com

Nu ska jag snyta mig för fyrtiosjunde gången idag, och sen börja fundera på smörgåstårtorna och hoppas på att vi inte har glömt nån ingrediens.

Upd. Det blir ett varv till stan för att handla lite ingredienser... Hahaha (suck!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar