torsdag 26 januari 2012

Svar på kommentar -Avundsjuka

det här inlägget så fick jag en kommentar av Hanna som löd såhär;
"Varför tror jämt alla att "elaka kommentarer och pikar" handlar om avundsjuka? Direkt man inte höjer någon till skyarna så stampar folk med foten som en treåring och skriker DU ÄR BARA AAAVUNDSJUK! Kanske alla helt enkelt inte gillar dig? Det finns folk som inte gillar mig men jag skulle aldrig skylla det på avundsjuka, det är att sätta sig själv på en lite väg hög piedestal. Det här verkar vara dagens melodi, man tar sig inte en titt på sig själv i spegeln utan skyller på andras avundsjuka."
   
Ja alltså, nu skrev jag ju inte att detta gäller mig och min blogg, eller nån blogg över huvudtaget. Jag menar sådär i allmänhet. Och JA, jag vet att inte alla elaka kommentarer är baserade på avundsjuka, men nu syftade jag på såna som är det. Jag pratar också om hur folk är i verkligheten, inte bara på nätet.
Och sen "kanske alla helt enkelt inte gillar dig?" ... Självklart så finns det ingen som är omtyckt av alla! Fy vad jobbigt det skulle va förresten -Vem skulle man då bråka med? :)
 
Glitter-hipster-kiss-lips-lipstick-favim.com-276126_large
weit

2 kommentarer:

  1. Jag menar också största allmänhet. Dethär skyllandet på avundsjuka händer i verkliga livet också, det tycks bara vara enklare för vissa att skylla kritik och pikar på att folk är avundsjuka.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sanningen är, att ofta baseras elaka pikar på avundsjuka. Inte alltid -absolut inte- men ofta! Och detta var en av de saker jag stör mig på idag, så låt mig göra det då. Kom gärna med åsikter, men påstå inte att jag sagt nånting som jag inte sagt!

      Radera