tisdag 25 oktober 2011

Om knän som går ur led...

Idag ska jag iväg till en ortoped (har suttit i kö sen i våras) som ska undersöka mina knän eftersom de går ur led nu & då. En läkare sa åt mig att det antagligen blir operation, så vi får se nu vad ortopeden säger. Jag hoppas att dom gör nånting åt det i alla fall, för det är ju såå hemskt då knäna hoppar ur. Och dom blir ju bara lösare och lösare för varje gång det händer.

Jag klarar inte ens av att ta mig upp på "normalt vis" från golvet om jag sitter ner. Antingen måste nån dra upp mig, eller så måste jag ta mig upp genom att först stå på alla fyra. Helt sjukt. Igår satt jag på en stentrappa och väntade på att Roy skulle hämta mig från stan, och då jag skulle stiga upp (fastän jag hade fötterna längre ner än röven) så vägrade knäna att samarbeta, så jag föll tillbaka på röven och fick ta mig upp på annat vis.

Och det blir ju bara värre och värre.. Törs knappt träna knäna längre, dom säger ifrån direkt. Och jo, jag försöker verkligen. Och att gå ner på huk kan jag bara drömma om att kunna göra, då brakar båda knäna samtidigt, och då sitter jag i skiten.

..Så jag hoppas bara att dom gör nåt åt det, vad som helst bara det blir bättre. Om några år kommer jag annars inte ens kunna gå i trappor eller lyfta nåt överhuvudtaget.
  

Wish me luck, och hoppas på bra besked. ♥   
  

..Sen jobbar jag från 15.30-21.15, så med lite otur hinner jag inte blogga mer innan jobbet. Men jag har tidsinställt nåt inlägg som dyker upp ikväll, så att det inte blir helt dött. 
 

  
Fotograf är Sarah

3 kommentarer:

  1. hoppas det gick bra hos ortopeden!

    SvaraRadera
  2. Har du prövat me att gå i vatten/springa i vatten, me sånde vattenbälte? He stärker musklerna jättebra kring knäna utan att för den skullen belast. Kanske he sku funk som alternativ träning fö knäna?

    Jag sprang hela tiden i vatten när mina knän var nyfixade och riskerade gå sönder om jag inte tränade.

    Tänkte bara tipsa :) Hoppas de blir bättre!

    SvaraRadera
  3. Anonym} Nej, det har jag inte provat. Tusen tack för tipset, jag ska ta upp det med fysioterapeuten :)

    SvaraRadera