måndag 26 september 2011

Inne & ute

Dagens inne;
Folk som förstår ironi och som inte blir sur bara för att man driver lite med dom.  

Dagens ute;
Sura kassa-tanter, och surt folk överlag. 

Ja, som ni ser så pallar jag inte med sura/bittra människor överhuvudtaget! Jag är en sån som gärna driver med folk, och menar aldrig nåt illa med det jag säger, även om det kan låta fräckt. De flesta fattar det efter att dom lärt känna mig, men en del tror att jag är seriös med allt jag säger. Can't-handle-sånt-folk. Nu låter jag kanske självgod (eller nåt) men erkänn att det är såå mycket roligare att umgås med folk som har lite humor och som kan driva med sig själv framförallt?! :)
 

Jag är också sur ibland, eller ofta, men det går alltid om på två röda. Och jag är elak då det behövs, t.ex. om nån bråkar med nån jag tycker om (speciellt mina syskon!!) så är jag inte rädd för att kliva över den personen och lära honom/henne både ett och annat!
 

Jag är rättvis, och tål inget fummel.

Och -Varför i hela friden får surt folk jobba med kundbetjäning?!? Det är ännu en sak jag ser rött åt.
 

Vad stör ni er på? Berätta, så sammanfattar jag allt till en rolig "att störa sig på"-lista. :D

Puss på er, ER stör jag mig inte på! ;) 

  
Old pic 
   
Detta är ett tidsinställt inlägg.

8 kommentarer:

  1. Jag stör mig på människor som inte kan använda semikolon på ett korrekt sätt.

    SvaraRadera
  2. jag stör mig på människor som lever i förnekelse.

    SvaraRadera
  3. Jag stör mig på människor som tycker att man ska förstå att de "inte menar att vara fräcka" om de säger något spydigt/driver med folk. "De flesta fattar det efter att dom lärt känna mig, men en del tror att jag är seriös med allt jag säger".

    Varför driva med någon man inte känner väl? Man vet aldrig vad andra har gått igenom och kan reagera på. Något som verkar oskyldigt för dig kan ta hårt på någon annan! Så vänta med att driva med folk tills man känner dem rätt väl är mitt råd.

    Detta är en av orsakerna till att jag tror att många uppfattar dig som arrogant...

    SvaraRadera
  4. Jag stör mig på människor so tycker det är skitcoolt att våga vara elak och "lära dem ett och annat".

    SvaraRadera
  5. ..Och så fort ni får chansen så börjar ni :D Haha.. Då har jag en fråga (riktad till Anonym 3 & 4 (som nog egentligen är samma person)); Ska man bara stå och se på om nån man tycker om blir retad/hånad/får stryk/whatever?!? Och; Jag driiiiver ju inte med folk på det sättet som du nu får det att låta som! Herregud.. Jag skojar med folk och försöker lätta upp stämningen, men tyvärr finns det alltid dom som hellre sitter knäpptyst i sin egen bubbla, och skiter i fast alla andra pratar, men då jag öppnar munnen så får jag en "om blickar kunde döda"... DET stör jag mig på!

    Nåt mer oklart? (Jag kan sitta här och försvara mig/käfta emot/vad-du-nu-än-vill-kalla-det, hur länge som helst! :D

    SvaraRadera
  6. Vill först påpeka att jag ("anonym 3")inte alls är samma person som anonym 4.

    Och varifrån fick du att man bara ska stå och se på om någon blir hånad? Det sa jag aldrig. Det är väl självklart att man då ska säga till, men då är det ju inte du som driver med någon! Jag sa att om man driver med någon man inte känner så bra så vet man aldrig hur den andra tar det eftersom man inte vet vad den andra har varit med om. Läs min kommentar igen.

    SvaraRadera
  7. Lovar att det inte är samma person men synd att du missförstod. Det är klart att man ska försvara sig själv och andra men tycker inte det är något speciellt med det. Det är knappast så att det är nån som bara sitter och väntar på att få skriva nått surt till dig, men om du skriver "inte rädd för att kliva över den personen och lära honom/henne både ett och annat" verkar du inte ha så mycket självdistans.

    SvaraRadera
  8. SVAR} Okej okej, jag missförstod.
    Anonym3} Nej, det var riktat mot anonym4.
    Anonym4} Ja alltså skulle inte du göra vadsomhelst om dina syskon/bästa vän/nån annan du tycker väldigt mycket om, skulle bli retad?? Skulle du bara stå där och se på? Jag vet att det finns massor med människor som är för fega för att våga säga ifrån även i de mest allvarliga situationer, men jag är verkligen inte rädd för att säga ifrån och ta itu med sånt som går fel till!

    SvaraRadera