lördag 28 maj 2011

Jag känner mig lurad, hjälp mig?!

Hej på er! Här sitter jag ensam fram till kl. 15 idag, Roy är nämligen i jobb. Dock otroligt skönt med lite egentid, att bara få bry sig om sig själv för en stund :)
 
Jag har suttit o sökt lite jobb nu igen, jag är som sagt väldigt skeptisk till två av jobben som jag redan fått. Nån som har nån erfarenhet av telefonförsäljning förresten? Berätta, jag måste få veta. Jag känner mig nämligen smått lurad.
 
O hörni, håll utkik här på bloggen, jag ska nämligen lotta ut en till tandblekningstandkräm åt er! Den här gången med lite lättare tävlingsregler. Stay tuned! 

9 kommentarer:

  1. jag har jobbat som telefonförsäljare, jag höll ut i en månad, för det suger verkligen. värsta jobbet jag nånsin haft!

    SvaraRadera
  2. Anonym} Usch, får man fråga var du jobbade?

    SvaraRadera
  3. Jag har jobbat några dagar, aldrig mer! För mig så tog det på otroligt, både psykiskt och fysiskt. Jag ångrar inte en sekund att jag slutade, trivdes inte alls med det.

    SvaraRadera
  4. skulle du få fast lön eller provision? Misstänker att lönen kan bli usel om det är provision. Telefonförsäljare är inte så poppis hos många...

    SvaraRadera
  5. jobbade vid mediapex i vasa.

    SvaraRadera
  6. har också ett par kompisar som jobbade med det, dom stod ut i ett par dagar :S har tyvärr bara hört dåliga saker om såna jobb...

    SvaraRadera
  7. Brukar väl vara standard med provisionslön i såna säljjobb för unga.

    Dvs att du går ut med en väldigt liten peng i handen om du ej säljer något.. Så det beror på om du ska ragga nya kunder och vad du skall sälja.

    Om du skall sälja strumpor till folk, utan en kundkrets kan jag tänka mig att du tjänar väldigt lite om man ser till arbetsmängd. Väldigt lite.

    Sen om du kan tala för dig och får sälja/byta telefonabonemang åt nöjda kunder på t.ex. DNA kan jag tänka mig en bättre peng.

    Men man får nog vara hårdskinnad om man skall ringa runt åt folk. Du kanske vet hurudant folk brukar bete sig mot telefonförsäljare?

    Att stå vid Citymarket och sälja för sonera tror jag heller inte på.


    Men det som spelar roll är
    -grundlön
    -provision
    -VAD du säljer
    -åt vem
    -hur bra du kan tala för produkten
    -hur du kan hantera att bli idiotförklarad och utskälld utan att få lägga på telefonen
    -massa annat

    Har inga personliga erfarenheter, men har läst och hört av kända folk mycket..

    SvaraRadera
  8. lurad på vilket sätt?

    SvaraRadera
  9. för att vara telefonförsäljare ska man verkligen ha egenskapen att kunna skaka av sig elakheter medsamma och ändå fortsätta i glad ton. Man jobbar på provision och kan därmed ej bara "ge upp o va ledsen". Som telefonförsäljare har det svåraste jobbet av alla..... om man är ute efter att tjäna pengar dvs.

    SvaraRadera