onsdag 16 mars 2011

Dagens bilder / Min träning / Rösta på mig

Såhär har jag sett ut idag.
  

Vi tränade ca. en timme intensivt. Jag verkligen pressade mig själv ordentligt idag! Började med 10 minuter på cykeln. Sen tog jag arm- o benmaskiner ca. 30 minuter. Sen cykeln 10 minuter igen, o till slut sprang jag på löpmattan 5 minuter. Hade jag varit lite piggare o huvudvärksfri så hade jag nog orkat mer. Men nu kämpar jag bara för att orka mer & mer för varje gång. Jag ska bygga muskler till sommarn!
Sen då jag kom hem tog jag en skön dusch, o nu sitter jag i soffan o är helt slut i hela kroppen. Så skön känsla!

Imorgon ska jag sitta barnvakt några timmar, så det blir ingen skola för mig. Har egentligen skola från 12:30-16:15, men jag ska sköta från 11:30-15:30, så jag hinner inte alls till skolan. Men vi har inget viktigt, så det gör inte så mycket :)
___________________
Söta, rara läsare. Kan ni rösta på mig i Maria Montazami's tävling? Jag lovar att lotta ut nån riktigt grym grej bland er som röstar!
Kommentera bara i dethär inlägget att ni röstat på mina bidrag så ska jag fixa fram nånting fint åt er 

Här är mina bidrag;
http://apps.facebook.com/tavla_med_ving/gallery/image/dom-delar-pa-mjolken-ett-harligt-minne-fran-i-s
http://apps.facebook.com/tavla_med_ving/gallery/image/vi-raddade-livet-pa-den-lilla-kalven-som-blev-illa

TACK!! 

4 kommentarer:

  1. Du skall bygga muskler till sommaren?

    Vad vet du om att bygga muskler? Vet du hur man skall äta, hur man skall träna för att få muskler?

    För det är faktist inte så bara att gå till gymmet ett par dagar i veckan och dra lite 'hårt' i lite kablar och spakar för att bygga muskler.

    För att bygga är faktist en hel vetenskap. Det är en livstil som kräver dedikation. Om inte mer som kvinna, än att vara man. Och kom nu inte med motkommentaren att du vill se slank ut. Det är inte att bygga muskler, det är att vara smal..


    Jag tar dethär snabbt. Om du faktist har viljan, dedikationen och orken kan du läsa till dig allt själv.

    För det första kroppens och musklernas byggstenar. Aminosyror. Altså protein. (Kött, ägg, mejeriprodukter m.m)Du måste få i dig tillräckligt av dessa för att ha en chans att bygga muskler. Specielt efter träning. 2 gram per kroppsvikts kilo är det som rekomenderas. 1,8g/kg funkar också

    Fett hjälper till med anabola processer i kroppen med proteinet. Anabolt = bygga muskler
    1g/kkg

    Kolhydrater som du älskar behövs knappt.

    Sen träningen. Det hjälper inte som sagt att gå till gymmet och dra i lite kablar lite halv assit.
    Utan man måste få en progressiv ökning på vikter för att bygga muskler. Du måste överbelasta musklerna för att de skall brytas ned, för att sedan bygga upp dom igen med protein. Du bygger altså inte muskler då du tränar, utan efter då du vilar (som är väldigt viktigt)

    Fria vikter är the way to go, mycket basövningar. Sen assistans övningar på det.
    Basövningar = fria vikter = knäböj and stuff.
    Assistans = kablar och maskiner

    Sen för att underlätta att bygga muskler krävs ett KALORIÖVERSKOTT, JA! Faktist. Det går att bygga muskler på kaloribalans, men nja. Det är svårt.


    Tänk på detta..

    SvaraRadera
  2. Haha, vilken rolig kommentar :) Det är ju skillnad på att tona de muskler man har lite och att bli en biff.

    SvaraRadera
  3. e de nån som e lite sur..? Tror no Sara själv vet hu hon vill ha sin kropp, så kanske bäst o va tyst..

    SvaraRadera
  4. Jag känner mig oerhört hedrad att få vara med på ett litet hörn här i bloggen! Kanon!

    Jag måste tycka till att det är roligt hur du liksom övertolkar mitt inlägg. Pratade jag om att din träning, och träning i sig är onödig? Nej faktist inte.

    Låt mig förtydliga vad jag menade med mitt inlägg.

    Du sade ordagrant, vänta. Låt mig quoata dig! "Jag ska bygga muskler till sommarn!" - Sara

    Jag hade tanken bakom mitt inlägg att berätta, med fakta vad som krävs för att bygga muskler. Kosten & träningen.

    Träning, oftast om den inte blir självdestruktiv främjar din hälsa. Och med en sund och balanserad kost gör att man mår bättre och kanske går ner i vikt. Eller så blir man lite mera definerad i muskulaturen (LÄS: tappar kroppsfett). Det är kanon för den som orkar! Det ger ofta mer än det tar. Så att du tränar är KANON. Verkligen. Specielt efter vad som hänt med dig och din kropp. Jag talar om sjukdomen.

    Och observera jag är ej sur. Va fan, har bättre för mig än vara sur på en bloggerska i mängden. Tro mig. Jag försökte berätta hur man bygger muskler, då Sara verkade som att det var det hon verkligen ville till sommaren.

    Jag drog till med ren fakta om muskelbyggning. Hur man måste göra och hur man skall äta.

    Dock måste jag fnissa lite här bakom min anonymitet då folk börjar dra till med argument som att man inte vill bli som en bodybuilder.. Som kvinna krävs det ganska duktigt med olagliga substanser och preparat för att bli en bodybuilder. Att bli muskulös över huvudtaget som kvinna kräver år av träning. Mer än en man. Rolig fakta här i mellan är att de flesta "Fitness" tjejerna, som oftast anses vara hälsosamma och lite av en förebild. Ofta, i många fall nyttjar dessa "fittnes"modeller och tävlande anabola steroider. Faktist, skulle man kunna tro det? Nej kanske inte, men så är fallet.

    Och så måste man ju förståss fötydliga att jag absolut inte är könsdiskriminerande. Det är sanningen. För männer producerar mera testosteron än kvinnan, och testosteron är det hormon som bygger muskler!

    Känner på mig att om jag ej förtydligar detta har jag feministförbundet bakom dörren imorgon! (Om ni tar detta på allvar så tänk på orden: Sarkasm och vitsighet)

    :D


    Mina två cent.

    Hoppas du kan ta två djupa andetag och läsa igenom min text, och försöka ta åt dig. Bakom det sarkastiska och lite påhoppande gardinet skimmrar faktist en liten tanke om att hjälpa en medmänniska och att ge ut fakta.

    Vill sluta detta inlägg med ett litet klokt ord.

    Fakta är bra. Men var källkritisk!

    Gonatt

    SvaraRadera