tisdag 15 februari 2011

Svar på läsarfrågor

Jag tänkte ta o svara på några frågor som ramlat in här på sistone..
 

"Hej ! jag har nu bestämt mig med många om och men att börja just med Lchf. Så jag undrar om du har na tips ti ge åt en nybörjare? Jag har läst om e på neti åsåde."
 

Svar; Oj vad roligt! Några tips kan jag ge dig; Var inte rädd för fettet! I början kan man tänka att "nej, fy, jag kan inte äta såhär mycket fett!", men jo, i med mer fett bara! Mycket smör i pannan, o lite extra grädde i smoothien gör bara gott! O ta reda på så mycket som möjligt från nätet, följ Lchf-bloggar, ställ frågor till proffs & erfarna, sök efter recept, osv osv. En bra sida med massor av mumsiga recept är http://www.lchfrecept.com/Default.aspx. Lycka till!

"är det bra med tanke på ditt handikapp efter stroken at gå med såna höga skor? för visst har du lite problem fortfarande med gåendet? bara nyfiken"

Svar; Tvärtom så är det bra träning för mig att gå med höga skor, ibland. Inte hela tiden! Men att gå med klack ett par timmar nån dag i veckan hjälper mig bara med balansen o så :) Så då jag vill vara lite extra fin så tvekar jag inte att dra på mig ett par snygga klackar! Dock får jag fort ont i fötterna av att gå i klackar, så jag har oftast, om det finns möjlighet, med mig ett par låga skor i väskan.

"kalla mig dum nu, men hur får man fasst såntdär hår? :D"

Svar; Löshår med keratinwax fäster man med en värmetång. På änden av varje hårslinga finns det wax, som man genom att smälta med värmetången, fäster i håret. Svårt att förklara såhär, men hoppas du förstod på ett ungefär i alla fall :)

2 kommentarer:

  1. Sv; tack så mycket! :) jag spanat in din header ett flertal gånger och jag gillar verkligen ditt hår, superfint.

    puss & kram

    SvaraRadera
  2. sv; det tycker nog de flesta frisör som icke frisör! :)

    puss & kram

    SvaraRadera