onsdag 12 januari 2011

BREV TILL MIG SJÄLV

Då jag var 16 eller 17 så skrev jag ett brev till mig själv som jag skulle öppna då jag fyllde 20. Jag öppnade o läste. O blev arg på mig själv. Fasiken vad dum & oerfaren jag var alltså! Min största undran till mig själv var "Är jag lika tjock än?". Inte så konstigt att jag var tjock eftersom jag smällde i mig massor med skit utan att röra på mig. Ja, innan jag började spela fotboll då förstås.
Nu önskar jag att man kunde skriva brev till sig själv bakåt i tiden istället. Jag skulle skriva till mig själv 15 år: "Sluta tryck i dig en massa skit. Tänk framåt, du vill inte leva sådär. Du är ännu smal & söt, även fast du inte har fått höra det av många. Stå på dig! Ta inte emot all skit du får. Du är värd så mycket bättre! O börja slappna av! Din kropp kommer att ge upp snart. Du får en blodpropp som gör dig förlamad. Men fortsätt vara envis, du kommer att klara dig ur skiten! Sen måste du lära dig att hålla i dina pengar, tänk efter vad du handlar! Du behöver spara pengar till studietiden efter sjukdomen, annars kommer du aldrig att ha nåt extra. O lär dig att hålla käften innan folk behöver säga det åt dig. Ingen orkar höra på ditt trams jämt & ständigt. O så ska du sluta dra med dig hela garderoben vart du än går. Spara på din stackars rygg! Du kommer att behöva den till ditt senare studieval." Tänk vad mycket klokare man hade levt...

Jag 16 år; 

1 kommentar:

  1. Jadu, tänkt tå man sko kuna änder på saker å ting som var. He finns mycki som sko bli annorlunda tå. Men egentligen ere väl bäst såhi, att vi int kan göra na åt he som ha vari, fö mitt i allt sko vi änder på precis allt å he e int hellder så lyckat. Ellder va?

    SvaraRadera