fredag 31 december 2010

HOCKEY

Ikväll blev det hockey med Roy och hans kompisar. Så det var grabbarna & jag som fightades på hockeyplanen. Förra vintern blev det ju en hel del hockey också, o då lyckades jag ju bl.a. spräcka armen, kommer ni ihåg? Ikväll föll jag också lite fel, så knäskålen på vänster ben skjöts åt sidan lite. Det har hänt många ggr förut, så det händer så lätt numera. O ja, det gjorde ont! Det tog ett tag innan jag kunde sträcka ut benet igen så att knäskålen for på plats. Sen var jag svag i benen o orkade knappt mer, men jag försökte i alla fall.. Jag och skridskorna kommer tydligen inte så bra överens. O ändå ska jag envisas om att trycka ner fötterna i dom o bege mig ut på isen om & om igen.. Suck haha.

{Jag hade tryckt in en tunn tröja plus en ylletröja under fleecejackan}
Jag frös som attan i ruskvädret. Jag måste verkligen köpa mig en varm jacka som går att använda hela vintern, till både vardags & gärna även till finare tillfällen. En svart/brun/mörkblå tjock jacka med huva & pälskrage skulle va perfekt.

2 kommentarer: