torsdag 22 juli 2010

MEDAN JAG ÄNDÅ HÅLLER PÅ O KLAGAR...

...så tänker jag berätta om hur det gick till i söndags då jag & Roy blev sugen på grillmat.
Det var ju den där kvällen då jag mådde så himla dåligt, kommer ni ihåg? I alla fall.. Eftersom Jakobsdagar hade börjat på då, så bestämde vi oss för att vi inte ville åka in till centrum i all den röran bara för att beställa lite mat. Så vi styrde kosan mot Itälä-grilli (Östra grillen) strax utanför stan. Vi såg direkt att det var ganska lång kö där, men det går att beställa från 3 olika luckor, så vi tog den med kortast kö såklart. Det var en enda slö flicka som jobbade där just då, och det tog en evighet för varje beställning. Jag hade redan tappat tålamodet flera gånger, men Roy sa bara att vi väntar en stund till. Till slut hade hon lagat mat åt alla som varit där före oss, så då började vi sitta beredda med att beställa. Vi hade då väntat ca. 20 minuter på att få beställa, och jag som mådde dåligt ville bara ha min mat fort så att vi skulle få åka hem o sova. Men den j*veln började ta beställningar av folk som hade kommit dit 15 minuter efter oss!!! Där hade vi väntat & väntat, o så börjar hon ta andra före oss som knappt hade behövt vänta alls!! Då blev jag så förbannad så jag nästan skrek åt Roy att "nu far vi härifrån!!", och Roy som annars är rätt lugn, stoppade in huvudet i beställningsluckan och ropade "det var som s*tan!" o så gjorde han en rivstart så att det bara flög stenar på asfalten, o så åkte vi till KorvGörans o fick bra service och goda hamburgare!

1 kommentar: