tisdag 27 juli 2010

INTE SÅ TREVLIG START PÅ DAGEN

Jag vaknade tidigt i morse av en hemsk lukt, satte mig upp i sängen o skrek till. Maria, som sov med mig, vaknade o flög upp då hon också såg vad som låg på golvet. Min älskade katt hade styckat en mus, så hela mitt sovrumsgolv & köksgolv i stugan var full med blod & inälvor. Bredvid sängen låg musens svans & i min väska låg nånting slemmigt & blodigt *URK*. Alecia sprang fortfarande runt med en del av musen i munnen, o fräste då vi försökte ta den av henne. Hon slängde upp den i luften & sprang runt med den i hela stugan, så det såg ut som nåt slakteri med blod överallt.

Gissa vad min dag hittills har gått åt till?
-Städa undan musrester
-Torka upp blod från golven
-Tvätta 3(!) väskor som var blodiga
-Städa grundligare i hela stugan
-Duscha bort äckel-känslan

Nu har jag huvudvärk & är helt slut.
Vi hörs senare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar