måndag 24 maj 2010

BACK ON TRACK?

Ska försöka börja skriva lite igen nu.. Idag hade vi slöaste dan på länge i skolan. Vi började med att tömma fähuset på möbler & grejer efter utställningen som artesan-studeranden haft. Det var bord, bänkar, stolar osv som skulle upp på fähus-loftet. Jag fick träningsvärk i armarna, så lite flitig var jag väl.. :} Sen blev det bara lång väntan på läraren, sen tog vi matpaus, o så åkte iväg till Sundom för att kolla på ett hus vi håller på spackla. Några lämnade i Sundom och resten for tillbaka till skolan. Vi fortsatte plocka lite grejer ur fähuset, sen tog vi kaffepaus, o sen fick vi sluta. Så en lugn & slö (& skön) skoldag med andra ord.
Bara två skoldagar kvar nu, sen avslutning, o sen sommarlov!! Helt sjukt ;D

Efter skolan har jag bara tagit det lugnt, läst lite bloggar, ätit en god smörgås & en glass.. O nu blev jag sugen på att dra iväg till gymet.. Kanske jag borde göra det så länge det lustar? Det är inte alltför ofta det händer nämligen.. ;} Jag drar mig från att gå till stora gym där det är mycket folk. Men jag går helst inte till små, trånga, äckliga ställen heller. Då jag flyttar hem till Kovjoki ska jag börja gå till Fitness i J:stad igen, det är lagom stort, lagom mycket folk, och fräscht vilket också är viktigt! Förra vintern (08-09) tränade jag på Fitness 2-4 ggr i veckan. Jag trivdes som fisken i vattnet, och det är ju väldigt viktigt att man har roligt då man tränar, annars orkar man inte hålla på. Så jag ska definitivt köpa ett gymkort dit så fort jag flyttar hem, så kan jag träna där hela sommaren!

Åh tänk, jag flyttar hem den här veckan!! Till "min" lilla söta stuga i skogsbrynet. Jag har gjort det riktigt hemtrevligt där nu. Det ska dit mycket saker än, men det skulle gå att bo där redan! Jag är så glad, för jag har verkligen fixat den här sommaren på bästa vis!! -Eget boende nära familjen & ett bra jobb. Och till hösten flyttar jag ihop med min underbara älskling!! Jag har så mycket roligt att se framemot nu, så jag kan bara vara glad!

Nu ska jag dra iväg till gymet innan jag ångrar mig! Jag lär nog få ta bilen, annars blåser jag iväg med stormen.
Jag uppdaterar då jag kommer hem igen, o då ska ni även få se lite bilder på min stuga!

2 kommentarer:

  1. Ni tänker väl gifta er först innan ni flyttar tisammans?

    SvaraRadera
  2. Nej, vi blir sambos till hösten. :D

    SvaraRadera