tisdag 27 april 2010

TRÄNING

Jag tog en lång, varm dusch. Peelade hela kroppen samt ansiktet. Rakade benen, lag hårinpackning, och slutligen ansiktsmask. Kände mig som en ny människa efteråt! Sen provade jag alla min klänningar och kavajer, men ingenting satt riktigt som det skulle.. Jag hatar verkligen min kropp just nu! Jag är så otålig, vill se resultat direkt jag börjat träna. Och jag vet att det tar sin tid att slimma upp kroppen, men jag har faktiskt riktigt dåligt tålamod då det gäller att gå ner i vikt! Tur att jag är envis som tusan, annars hade jag nog sett ut som en vandrande köttbulle vid det här laget.

Enligt vågen har jag gått ner 2-3 kg sen jag började "mitt försök att gå ner i vikt inför sommaren", bara av att jag inte ätit nåt onyttigt under 2 veckor, förutom lördagar. Men jag ser fortfarande inget resultat i spegeln! Jag VILL vara snygg i sommar, och jag SKA vara snygg i sommar!! Jag vill kunna njuta av varje varm sommardag utan att behöva noja över att magen putar ut för mycket, eller att låren dallrar då jag går. Jag vill kunna gå på stan i korta shorts och ett tight linne och känna mig SNYGG! Jag ska banne mig klara detta! Jag har lagt alltför mycket tid till att noja över nånting som jag faktiskt kan göra nånting åt! Och nu får det vara slut på detta! Jag har varit jätteduktig med att hålla mig från sötsaker & onyttigheter, verkligen överträffat mig själv! Men nu måste jag orka med lite träning varje dag också, annars lär jag inte få nåt bra resultat. Jag har fortfarande en månad på mig, eller egentligen ända tills badsäsongen inleds. Det beror ju helt på vädret. Så det är 1½ eller kanske t.o.m 2 månader?!? Jag brukar inte vara bland dom första som tar årets första dopp, så där sparar jag ju lite tid åt mig själv också ;) Men största problemet för MIG angående träningen, så är ju att jag fortfarande (efter min stroke) har försämrad uthållighet. Så efter en lång skoldag brukar jag inte orka göra nånting alls. Så där är ju ett stort problem.. Hur ska jag orka träna efter en 8-timmars skoldag? Kanske jag inte måste träna VARJE dag, utan jag tränar bara de dagarna då jag börjar skolan senare eller slutar tidigare.. Eller då jag orkar helt enkelt.. Åh, vilka problem jag har.. Nåja, detta var kvällens funderingar. Ni får gärna komma med tips eller om ni har några bra idéer på hur jag kan planera min vecka så att jag orkar och hinner med både skola & träning..

Sov gott nu! Puss

4 kommentarer:

  1. Ja jesses vilka problem, om man inte hade andra problem..

    SvaraRadera
  2. Jag har nog andra problem också, tro mig. Men nu har jag själv valt att ta tag i min vikt, och det är MITT val!

    SvaraRadera
  3. Okej misuppfattade tydligen dig då. "Åh, vilka problem jag har" fick mig att tro att det var ett "allvarligt" problem.

    SvaraRadera
  4. Lite ironisk var jag nog när jag skrev "Åh, vilka problem jag har".. :)

    SvaraRadera