tisdag 26 januari 2010

Tisdags-mys

Jag mår inte bra. Huvudet värker o kroppen känns tung. Jag är hemma från skolan idag, så nu får jag mysa med Roy hela dagen istället :]
Igårkväll kändes det som att jag hade feber, men jag har ingen termometer så jag kunde inte ta tempen. Jag frös & kallsvettades & var het i pannan på samma gång. Jag känner ännu av det lite, men jag ska ändå dra mig ut till butiken idag o handla lite mat åt oss. Men Roy kommer ju med, så då är det ju ingen fara :]



Btw så har "mitt nya liv" börjat bra! Jag har inte ens sett åt en godis på 2½ dagar, strongt av mig! Jag har inte känt nåt sötsug överhuvudtaget! Kanske svärmor hade rätt då hon sa att sötsuget försvinner om jag istället äter mycket frukt. O det har jag gjort, så hon hade väl rätt antar jag :] Hoppas bara att det inte är nån tillfällighet, för om jag plötsligt börjar känna ett stort behov av choklad så vet jag inte vart jag ska ta vägen. Choklad är ju bland det godaste som finns, o då jag blir snål på det så måste jag ha det! Men förhoppningsvis ska jag slippa undan detta äckliga sug :] O förresten, jag får ju äta lite choklad på fredag o lördag om jag vill, så dethär ska nog gå superbra! Det började ju bättre än jag vågat hoppas på, så jag är stolt över mig själv hittills! :]
Nu är det kanske tidigt att säga att "det har gått så bra" och "mitt sötsug har försvunnit". Men om man jämför med hur det var för bara 3 dagar sen, då jag gick runt o åt godis mest hela tiden, o ständigt var snål på nånting, så är det en stor seger för mig att inte ens känna sug efter nånting! ;]

Hoppas det fortsätter på samma vis!
Imorgon, om jag är frisk, så blir det gym! Idag en promenad.

Ha det bra! Puss & kram.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar