onsdag 27 januari 2010

4

Nu är jag inne på min fjärde dag av ett hälsosammare liv. Det har hittills gått hur bra som helst! Idag tog jag & R en promenad o passade på att samtidigt hämta ut mitt gymkort från Wasa Sports Club. :] Fr.o.m. nästa vecka påbörjar jag en diet. Jag tänker ännu inte avslöja exakt vilken diet det är, men den går ut på att man ska träna stenhårt & äta rätt. Det bästa med hela grejen är att en dag i veckan får man äta vad som helst, hur mycket som helst! Då ska jag frossa i choklad, mmm ;] Hahaha.Nu ska jag först se om jag klarar denna vecka som jag planerat, men det är klart jag gör! ;] Sen så blir det ännu tuffare då jag påbörjar min diet, åh jag älskar utmaningar!


Det är en sak som skrämmer mig angående detta. Jag har ju haft stroke och varit förlamad osv. O jag har ju ännu ett litet handikapp... Gången o balansen är försämrad, och främst uthålligheten. Så jag är rädd att detta ska hindra mig från min träning. Men jag ska försöka mitt bästa, och om jag märker att jag inte orkar, så måste jag ju ta det lugnare. Jag vill ju inte riskera några skador eller att jag kollapsar.. Men det ska nog gå bra, jag måste bara komma ihåg att lyssna på kroppen :]


R åkte just hem, så nu är jag ensam med kissen. Tråk. Jag är i behov av sällskap! Men jag har inte mått värst bra idag, (magsjuka på gång?) så det är nog bäst att jag inte träffar nån ikväll. Jag funderar starkt på att åka hem, jag kan ju inte åka till skolan om jag inte mår bra! Men jag ska åtminstone vänta tills imorgon o se ifall jag mår bättre.


Nu ska jag äta en mandarin, laga ett skolarbete, o sen mysa med kissen framför tv:n hela kvällen. Missa inte Robinson ikväll!

P&K

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar